شیلنگ‌ها شفاف چه تفاوتی با شیلنگ‌های کدر دارند؟

شلنگ رستا پلاست

شیلنگ‌‌ها دارای رنگ‌های مختلفی هستند همچنین برخی دارای شفافیت بیشتری نسبت به دیگری می‌باشد که این رنگ‌ها و این شفافیت‌ها بی دلیل نمی باشد . جنس بیشتر این شیلنگ‌ها از پی وی سی می‌باشد که پی وی سی ماده‌ایی می‌باشد که بسیار فراوان است و این فراوانی باعث شده است بسیاری از صنعتگران از آن استفاده نمایند. شیلنگ‌هایی که از نوع پی وی سی هستند در بیشتر مواقع جهت انتقال آب و دیگر مایعات مورد استفاده قرار می‌گیرد .
شیلنگ شفاف با شیلنگ کدر چه تفاوتی دارد؟
کاربرد این دو با یکدیگر بسیار فرق دارد یعنی به دلیل زیبایی شفاف یا کدر نیستند . البته ناگفته نماند که شیلنگ شفاف در اماکنی بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد که از لحاظ ظاهر مهم نیستند همانند استفاده در باغ و ….
در طراحی شیلنگ‌ها از رنگ‌های مختلفی استفاده می‌شود اما همین رنگ در شیلنگ‌های شفاف قابل اهمیت نمی‌باشد تا جایی مهم نیست که به آنها شیلنگ شیشه ایی گفته می‌شود . این شیلنگ‌های شفاف ضخامت غشایی کمتری دارند آن هم به این دلیل است که ماده داخل شیلنگ قابل مشاهده می‌باشد و با پایین ترین ضریب نور قابل مشاهده می‌باشد .سطح خارجی شیلنگ یا همان قسمتی که دقیقا ما مشاده می‌کنیم سطحی کاملا صاف دارد و همین باعث می‌گردد ضریب شکست نور در آن کاهش یابد شایان به ذکر است که هر چقدر که برآمدگی قسمت خارجی شیلنگ بسیار بیشتر باشد ما ماده داخل شیلنگ را کدر و مات تر مشاهده خواهیم کرد اما داخل هر دو شیلنگ را می توان گفت به یک حالت می‌باشد و در موارد ریز و کمتری با هم فرق دارند این سطح باید حالتی مقاوم داشته باشد تا مانعی در مسیر جریان آب نباشد همچنین ناهمواری داخل باعث می‌ گردد در میزان فشار و حرکت آب خلل وارد گردد و همچنین باعث خرابی و آسسیب به لایه خارجی می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 4 =

میتونم کمکتون کنم؟
ارسال